Rehabilitacja

Ortopedia

Nastawienia kręgosłupa, bóle kręgosłupa, dyskopatia, przepukliny, skoliozy, rwa kulszowa, rwa barkowa, złamania, zwichnięcia, skręcenia, zerwanie mięśni, więzadeł, łokieć tenisisty/golfisty, stan po artroskopii stawu barkowego, kolanowego, skokowego, endoprotezoplastyka stawu biodrowego, zmiany zwyrodnieniowe stawów, staw skroniowo-żuchwowy (bruksizmu), przygotowanie do zabiegów operacyjnych i rehabilitacja poszpitalna.

Neurologia

Stan po udarze mózgu/niedowłady, nerwobóle, urazy rdzenia kręgowego, porażenie nerwów np. porażenie nerwu twarzowego, reedukacja chodu, nauka czynności dnia codziennego, pourazowe uszkodzenie mózgu.

Uroginekologia

Nietrzymanie moczu, obniżenie narządów rodnych, ból w ciąży, przygotowanie do porodu, bolesne miesiączki, konsultacja po porodzie, bolesne współżycie, praca z bliznami po cesarskim cięciu i episiotomii, rozejście mięśnia prostego brzucha, ból towarzyszący endometriozie.

Rehabilitacja młodzieży

Korekcja wad postawy, terapia skolioz, gimnastyka korekcyjna indywidualna i grupowa, rehabilitacja po urazach i zabiegach operacyjnych.

Hirudoterapia

Terapia pijawką lekarską skutecznie leczy: choroby i bóle serca, nadciśnienie, niedociśnienie, choroby płuc i oskrzeli, choroby przewodu pokarmowego, choroby wątroby, wrzody żołądka i dwunastnicy, wysoki cholesterol, cukrzycę, alergie, choroby skóry, żylaki, zakrzepowe zapalenie żył, chorobę niedokrwienną, trudno gojące się rany, hemoroidy, choroby kobiece, bezpłodność, rwę kulszową, zapalenie korzonków nerwowych, bóle stawów, bóle głowy, obrzęki powypadkowe, krwiaki i zakrzepy, choroby nerek, prostatę, impotencję, choroby kręgosłupa (bóle), agresję, histerię, nerwice, depresję, niektóre nowotwory, udary, procesy starzenia.

Terapia Wisceralna

Za pomocą technik wisceralnych można wspomagać leczenie, takich dolegliwości i schorzeń, jak: choroby układu oddechowego, zapalenie pęcherzyka żółciowego/trzustki, zapalenia jelit, choroba wrzodowa żołądka/dwunastnicy, przewlekłe zaparcia, kamienie pęcherzyka żółciowego, bolesne miesiączkowanie, bóle głowy, bóle odcinka lędźwiowo-krzyżowego oraz piersiowego kręgosłupa i wiele, wiele innych. Masaż Brzucha, tak zwana terapia narządów wewnętrznych jamy brzusznej. Terapii poddawane są zarówno narządy układu żołądkowo-jelitowego (pokarmowego), jak i moczowo-płciowego. Poprzez odpowiednie rozluźnianie:

• mięśni gładkich trzewi,
  • zwieraczy jamy brzusznej
  • więzadeł, krezek i otrzewnej
  • napięć pomiędzy narządami wewnętrznymi a stawami obwodowymi i kręgosłupem.

Podczas zastosowania terapii trzewi dochodzi do poprawy m. in.: cyrkulacji płynów ustrojowych (krew i limfa) czy pracy gruczołów wydzielania wewnętrznego, takich jak – wątroba (żółć) i trzustka (sok trzustkowy). Wszystko to w zdecydowanym stopniu wpływa na jakość trawienia i wchłaniania w jelitach, zarówno w cienkim, jak i grubym. W wyniku terapii może dojść do poprawy pracy nerek, pęcherza moczowego oraz organów płciowych: macicy, jajników, gruczołu mlekowego i prostaty. Terapia wiscelarna generuje pozytywny wpływ na komunikację nerwową pomiędzy tzw. „mózgiem trzewnym” (jelita), a centralnym układem nerwowym. Masaż brzucha stosowany, jako forma głębokiej profilaktyki zdrowia, przyczynia się do odtruwania organizmu i zapobiega powstawaniu wielu patologii w okolicy jamy brzusznej.

Terapia czaszkowo-krzyżowa

Bóle głowy, migreny, depresja, lęki, nerwice, stres, urazy powypadkowe, chroniczne zmęczenie, zaburzenia endokrynologiczne, zaburzenia koncentracji, zaburzenia snu.

Integracja Strukturalna

W trakcie procesu Integracji Strukturalnej, dzięki pracy terapeuty na tkance zmianie ulega postura i struktura ciała pacjenta. Terapeuta Integracji Strukturalnej używa różnych technik manualnych w celu rozciągnięcia i zmiany położenia powięzi w ciele. Terapeuta poprzez uwolnienie i rozciągnięcie tkanki łącznej pacjenta, z uwzględnieniem jego indywidualnych wzorców posturalnych prowadzi do zrównoważenia ułożenia kośćca, tzn. usytuowanie go w bardziej efektywnym i niewywołującym skupienia przeciążeń miejscu w systemie tensegracyjnym ciała w polu grawitacyjnym ziemi.

Rehabilitacja stomatologiczna (bruksizm)

Do podjęcia rehabilitacji stomatologicznej powinny skłonić:

• bruksizm,
  • wady zgryzu,
  • urazy mechaniczne (wypadek, uderzenie, upadek),
  • zmiany pooperacyjne w obrębie narządu żucia,
  • zwyrodnienie stawu,
  • ból zębów,
  • ból żuchwy, szczęki, jamy ustnej, twarzy albo całej głowy,
  • odsłonięte szyjki zębowe,
  • pęknięcia zębów, problemy ze szkliwem,
  • szumy uszne, przytykanie uszu,
  • upośledzone przełykanie, żucie, ziewanie,
  • kłopoty z otwieraniem i zamykaniem ust,
  • przeskakiwanie żuchwy,
  • stany zapalne w obrębie twarzoczaszki,
  • łzawienie oczu, rozsadzanie gałki ocznej,
  • noszenie aparatu ortodontycznego.